بسم الله الرحمن الرحیم
برای مدیریت اجتماعی ایده های متفاوتی در مقاطع مختلف زمانی وجود دارد، ایده ها معمولا از نوع جهان بینی افراد نشئت میگیرد. اینکه در یک اجتماع با گروه های موثر متکثر کدام ایده ها در فضای عمومی از تفوق بیشتری برخوردار باشند مسئله ای است که در مقاطع حساس خود را به خوبی نشان میدهد، زمانی که برای یک مسئله دو راه حل کاملا متناقض وجود دارد چطور میتوان بهینه ترین و درست ترین راه را تشخیص داد؟ آیا مسئولین مستقر در نظام حاکم تنها شایستگی این را دارند که ایده خود را پیش ببرند و در فضای عمومی ایده های خود و وابستگان به خود را عملی کنند یا اینکه دیگران نیز بایستی سهمی در حکمرانی داشته باشند؟
به طور خاص در حوزه رسانه و مدیریت فضای اجتماعی در این بخش لازم است مشخص شود که چه صورت مسئله هایی پیش روی حاکمیت قرار دارد. در بسیاری از موارد صورت مسئله ها به جهت سایه انداختن مسائل ی، مخدوش اند. منظور از روشن بودن صورت مسئله ها این است که اولا چه چالشی موجود است و ثانیا چه هدفی در مواجهه با این چالش مد نظر است. مثلا در بحث فیلترینگ اغلب بازیگران قائل به این مسئله هستند که در حالت ایده آل حتما بهتر است که پیام رسانهای بومی به صورت عمومی مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانند با نمونه های خارجی رقابت کنند لذا این هدف که پیام رسان های بومی تقویت شوند یک هدف عمومی است اما گاها به جهت سایه انداختن مسائل ی این هدف از انظار پنهان میماند. حال سوال اینجاست که از چه مسیری این هدف محقق شود؟ گروهی مسیر فیلترینگ را پیشنهاد میکنند و گروهی دیگر دقیقا عکس این مطلب را.
ادامه مطلب
درباره این سایت